טלפון: 050-5236259 | 050-5396611
פתיחת סתימות בצנרת הביוב
סתימות-צנרת

פתיחת סתימות בצנרת הביוב

צנרת ביוב או שופכים היא אחד מהמאפיינים הבולטים של כל חברה מפותחת ומודרנית. הצנרת נושאת בחשיבות גבוהה בהתייחס לשמירה על ההיגיינה האישית והציבורית. צנרת זו מתחילה במקלחת, בשירותים או בכיור בבית, ונגמרת במכוני טיהור עצומים. ישנם גופים שונים אשר אחראיים על חלקי הצנרת השונים. הדיירים הם אלו שאחראיים על הצנרת בדירה או בחלל המגורים הפרטי. אם מדובר בבנייני מגורים משותפים אזי שהאחריות נופלת על כלל הדיירים או על וועד הבית, ובשטחים ציבוריים הרשות המקומית אחראית על הצנרת.

טיפים לפתיחת סתימות באופן עצמאי

סתימות בצנרת הביוב יכולות להתעורר בכל מקום, אולם הדיירים מצידם חייבים לדעת כיצד יש לטפל בסתימות שהינן מאחריותם האישית. בשורות הבאות סקירה כללית עם הדרכים שבאמצעותן ניתן לשחרר באופן עצמאי סתימות מסוגים מסוימים בביוב. סתימה בכיור המטבח, מחייבת תחילה הזרמה של מים ורצוי שיהיו מים חמים, אל הכיור ופמפום לאחר מכן באמצעות פומפה. יש לוודא כי חור הניקוז העליון בכיור הוא סתם בזמן שמבצעים פעולה זו.

החדרת חומרים פותחי סתימות

אם פעולות אלו לא הובילו לפתיחה של הסתימה, ניתן להכניס חומרים ייעודיים לפתח הכיור, רק אם אין בכיור מים, להמתין זמן קצר ולנסות לאחר מכן לפתוח בשנית את הכיור באמצעות פומפה. חשוב לציין כאן כי כל אותם החומרים הייעודיים- פותחי סתימות, עלולים להיות מסוכנים ועל כן חשוב לשים לב ולהקפיד לעבוד עימם על פי הוראות השימוש. בנוסף ניתן גם לפרק את הסיפון שנמצא מתחת לכיור ולאחר מכן לנקות ולשטוף אותו היטב. ייתכן מאד שהסיפון הוא מקור הסתימה העיקרי.

פתיחת סתימות בחדרי האמבטיה והשירותים

אם הסיפון נקי ייתכן כי מדובר בסתימה בצינור הניקוז. סתימות בצנרת הביוב יכולות להוביל כאמור לסתימה בכיור השירותים או האמבטיה. כאן תהליך הפתיחה הוא זהה כמעט לפתיחה של כיור במטבח. רצוי תחילה לנסות לפתוח את הכיור עם פומפה ואם זה לא עוזר ניתן להשתמש בחומרים פותחי סתימות או לנקות את הסיפון. התהליך זהה בעיקרו גם במקרים של פתיחת סתימה במקלחון או באמבטיה, אולם כאן אין סיפון שניתן להגיע אליו ולנקותו היטב.

נופר אינסטלציה

נופר אינסטלציה הוא עסק וותיק בתחום האינסטלציה שצבר ניסיון של עשרים וחמש שנים. העסק מאפשר ללקוח ליהנות מסל שירותים רחב הכולל בין השאר שיפוצים כלליים, שירותי ביוב, פתיחת סתימות, טיפול בפיצוצים בצנרת וכן הלאה. נופר אינסטלציה מעמידה לרשותכם צוות עובדים מיומן שעושה שימוש במכשור החדיש ביותר בישראל.