טלפון: 050-5236259 | 050-5396611
שירותי ביובית ושאיבת בורות ביוב
plumbing_10004320

שירותי ביובית ושאיבת בורות ביוב

אם יש לכם סתימה בביוב או בעיה אחרת בצנרת, לרוב תזמינו אינסטלטור שיספק לכם שירות מקצועי ומהיר. אולם לעיתים מדובר בסתימה חוזרת, בהצפה בעלת ריח רע, במקום שהגישה אליו בעייתית או מסוכנת או בשאיבת כמות נוזלים גדולה. במקרים כאלה, אינסטלטור לא יוכל לעזור לכם ותיאלצו להזמין חברה שמתמחה בעבודות אינסטלציה מורכבות יותר ושמספקת שירותי ביובית.

הביובית משמשת כלי יעיל לפתרון בעיות קשות של צנרת הביוב. זהו למעשה רכב אינסטלציה ייעודי, מעין משאית מיוחדת, שעליה מותקנים מיכל קיבול ואגירה לנוזלים, משאבות יניקה עבור שאיבת הנוזלים, ומשאבות הסנקה עבור שטיפת הביוב בלחץ מים. הביובית פותחת סתימות ביוב, מספקת שירותי ביוב ומבצעת תחזוקה מונעת של קווי הביוב.

הביובית למעשה מדמה שאיבת ביוב רגילה (פומפה), יוצרת ואקום באמצעות יניקה ושואבת בלחץ את מי השופכין, כולל גורם הסתימה אל מיכל הקיבול שעליה, וכך למעשה נפתחת הסתימה. לאחר מכן, בעזרת צינור לחץ מים גבוה, היא מנקה את מערכת הביוב. מיכל הקיבול מפונה כמובן על פי חוק, למקום המיועד לפינוי שפכים בלבד.

בעזרת הביובית ניתן לפתוח סתימות עקשניות במיוחד ולספק שירותי ביוב מהירים, יעילים ונוחים הן לאנשים פרטיים והן לגופים גדולים כגון רשויות מקומיות, ואין צורך לסבול מריחות לא נעימים או מהתפשטות מזיקים במרחב הציבורי.

עלות בסיסית להזמנת רכב ביובית נעה סביב ה-500 ₪. על עלות זו יכולות להתווסף הוצאות נוספות, בהתאם למורכבות הקריאה. לדוגמא, מחיר שטיפת קו ביוב ינוע בין 400-850 ₪, שאיבת בור ביוב בין 400-1,000 ₪, ניקוי שורשים בין 250-800 ₪, ובמקרים מיוחדים יותר העלות יכולה להגיע גם עד 2,000 ₪.

חשוב לציין שהפעלת ביובית, מצריכה תעודה ורישוי של המשרד להגנת הסביבה.

 

מתי כדאי להזמין ביובית?

שאיבת בורות שומן – בורות שומן הם מעין בריכות קטנות הממוקמות בעיקר ליד מפעלי תעשייה, מסעדות או מחסנים ואליהם מנוקזים שומנים ושמנים בלבד, שאין להזרימם למערכת הביוב הרגילה. הביובית שואבת את אותם בורות השומן ומעבירה אותם להטמנה באתרים מורשים.

הצפות במבנים סגורים – שאיבת מים ממקומות לא נגישים כגון פירי מעליות, חניונים תת קרקעיים, מרתפים ומקומות נמוכים נוספים שהוצפו כתוצאה ממי גשמים חזקים או מפיצוץ בצינור. רק לאחר שאיבת מים אלה על ידי הביובית, ניתן יהיה לגשת ולתקן, במידת הצורך, את מערכת הביוב.

שאיבת בורות ספיגה – בורות ספיגה משמשים, הן בתעשייה והן לשימוש פרטי, לאגירת שפכים במטרה למנוע מהם לחלחל לקרקע. יש צורך לשאוב בורות אלה ולהעבירם לאתרים מורשים להטמנת שפכים.

הכנה לקראת תשתיות חדשות – לפני הנחת תשתיות חדשות או שדרוג תשתיות, יש צורך לנקות היטב את צנרת הביוב. לשם כך מזמינים ביובית שמנקה אותה ביסודיות בלחץ מים גבוה.

תחזוקה שוטפת – רשויות מקומיות דואגות לבצע, באופן קבוע ולצורך מניעת חסימות עתידיות, שטיפות ביוב וניקיון יסודי, כולל הברקה פנימית של קווי הביוב מהפסולת המצטברת בדפנותיהם.

 

צילום צנרת ביוב

לעיתים, כאשר הסתימות בביוב חוזרות ונשנות, והאינסטלטור שלכם אינו מצליח לגלות את מקור הבעיה, או כאשר הצנרת נפגעה, נסדקה או קיימת בה דליפה, מומלץ להשתמש בצילום צנרת הביוב. פעולת הצילום תאפשר לאיש המקצוע לזהות את הנזילות או הדליפות במערכת הביוב.

צילום צנרת הביוב מבוצע רק לאחר שמתגלות בה בעיות קשות. מצלמות קטנות מוחדרות למערכת הביוב, לכל אורכו של צינור הניקוז, ומאתרות בעיות הקשורות בחסימות וסתימות, בהצטברות שומן, בסטייה מהמקום, בשברים ובסדקים, בשקיעת צינור, בקורוזיה, בדליפות, בחדירת שורשי עצים לצנרת, באי תקינות של הצינורות ועוד.

היתרון בשימוש במצלמה כזו הוא שאין צורך בחפירות מיותרות, ובעזרת סיב אופטי קטן, ניתן לזהות את הבעיה. עלות השירות תעלה בסביבות ה-1,000 ₪ וכיוון שלא מדובר בעסק זול, חשוב לוודא שהצילום אכן הכרחי.

 

באדיבות אתר טוב תודה ונופר אינסטלציה – אינסטלטור מומלץ בבאר שבע